Ett steg i taget

Alla inlägg under maj 2014

Av tesse - 12 maj 2014 10:27

Bara att börja om från början, börja om på nytt... Suck
Det känns lite som om man bygger ett torn av klossar när man lider av kaffedarren... Finliret är tyvärr obefintligt, så fort man bara det minsta lilla kommer utanför vardagen så trillar jag dit, med uppsvällda känslor, trötthet och magont som följd..

Av tesse - 7 maj 2014 09:07

 

Jag är fortfarande på banan, suget är hanterbart... Om man inte räknar den lilla mängden russin som jag stoppat i mig... sneglar mer och mer åt paelo-hållet, för just nu är jag mitt-i-mellan, har insett än hur det det blir så kommer jag aldrig att kunna sluta äta frukt. Jag kan i stortsett fortsätta likadant som nu, förutom att Keso, smör och vispgrädde, går bort och byts ut mot kokosolja och kokosmjölk.


Grönsaker och frukter är nämligen "fria" även underjordgrönsaker och torkad frukt såsom bla russin och daddlar.

Ju mer jag läser om det ju mer känns det intresant att prova.

Ekologiskt äter vi ju redan och jag försöker laga så ren mat som möljigt, dels för att kunna plocka bort det dolda sockret, sedan är jag less på alla mystigheter som döljs bakom alla E-nummer. 


Det som är ännu bättre är att jag känner orken är på återvändande... Snart kanske jag kan återuppta min träning igen... Längtar tills när jag kan ta tag i min springdröm igen, för det ska gå!! 

Av tesse - 6 maj 2014 10:45

 

Tre lådor kålgryta, 2 lådor kyckling i jordnötssås, 2 lådor grillad fläskytterfile det också (visserligen rester från söndagsmiddagen)

Av tesse - 1 maj 2014 23:03

Som sockerfri igen... Det har gått bra faktiskt, det känns riktigt bra, det känns rätt och riktigt...
Synd bara att resten av världen inte förstår det...

Av tesse - 1 maj 2014 08:51

  Efter ha planerat att under påsken hoppa av mitt numera sockerfria och starkt kolhydratsindragna liv, för en ha liiten tid av god mat i glada vänners lag... så kom jag aldrig tillbaka... Med den följden av att jag kände mig sjuk, så sjuk att jag åkte till vårdcentralen och tog en massa prover som naturligtvis inte visade något fel... Då satt jag mig ner och skrev ner HUR jag kände mig... Inte bara att jag kände mig sjuk.

  • Kolosala trötthetsskov och starka sjukdomskänslor
  • Tappad livsgnista och enorm energilöshet.
  • Frysenhet, kalla fötter med svettnigar i mellanåt..
  • Okontrollerbar hunger 
  • Konstant sug efter oidentifierbara kolhydrater. 
  • Koncentrationssvårigheter
  • Humörsvängningar
  • Ökad huvudvärk men även viss Muskel och ledvärk. 
  • Pirrningar och domnar i fötter och händer. 
  • Och naturligtvis +på vågen

Alltså kan socker och de eländiga kolhydraterna rå för allt detta... Att socker är giftigt visste jag iofs men allt detta...



Ovido - Quiz & Flashcards