Ett steg i taget

Alla inlägg under oktober 2014

Av tesse - 16 oktober 2014 09:37

Även om inte maten och sömnen funkar så finns träningslusten iallafall (tur det då, man får vara glad för det lilla) ?
Så nu sitter jag här, på slottet ombytt och klar och äter frukost. MBC och fröknäcke med bregott och prästost. Jag har 1 h kvar på mitt jourpass. Tur att natten varit lugn för efter gymmet ska Husse hämta upp mig så drar vi på en 40 mil lång biltur med släpvagnen, för att hämta/köpa nya (läs bättre begagnade) däck till en av Husses traktorer. Min bil blir lämnad här i stan för att hämtas upp i kväll,då jag även tänkte göra bort veckohandlingen... Hehe, kan bli katastrof eller succé...

Av tesse - 15 oktober 2014 12:38

Okej, Nu dags för plan B... redividerat...


För att komma igång och delvis få bort sockersuget så kör jag väl etappvis, börjar att ta bort pasta, potatis, ris och bröd först och fortsätter än så länge att äta alla grönsaker och tillåter mej att äta frukt, (jag vet att det är fruktsocker i)   Så jag förhoppningsvis kan styra in suget på en frukt iaf... Måste ju ändå vara betydligt bättre än rent godis...


Okej ska grunna på detta lite och försöka peppa mera mentalt och sätter igång igen på Måndag.

på återseende/ t



Av tesse - 14 oktober 2014 23:00

  

Sockermonstet vs jag... 1-0.



Denna dag gick åt pipsvängen... vet inte vad jag ska skylla på heller... det gick käpp rätt ner i diket,  helt enkelt... jag tvärstannade på affären innan jobbet ochgick radiostyrd in och tvångsköpte 3 delikatobollar + 1 påse vardera av turkisk peppar och sura nappar, direkt tillbaka i bilen mulade jag en boll, den andra gömde jag i handväskan för att ha på jobbet samt den tredje hamnade i handskfacket för framtida behov...  Suck snacka om att vara socker/kohydratknarkare....


SUCK!! bara att ladda om... Det ska gå, det har gått förrut!!

Av tesse - 13 oktober 2014 10:45

Det är viktigt att kunna motivera sig, för det är skitsvårt att ändra på ett invant beteende. En målbild och några morötter på vägen kan göra det lättare att få till en förändring... sedan gäller det att målbilden är realistisk, vilket kan vara svårare att förlika sig med.

Här är min Målbild, realistisk eller ej, men något att jobba emot.

  • slank, vältränad
  • stl 38
  • skinnet på magen är bortopererat
  • Magen fungerar och orken är på topp. 

Här är mina Morötter:

  • 5-25 kg med 5 kg trappsteg.
  • minskade cm på kroppen med 10 cm's trappsteg.

samt att kunna:

  • springa 5 och 10 km
  • Att klara backen nr 1 och backe nr 2 utan att stanna.

Sedan kommer vi till det här med belöningar... det ska kännas som en seger att ha uppnått ett del mål och ännu bättre när man kommit i mål. Och eftersom vi ska jobba med att gå ner i vikt så ska det ju naturligtvis INTE vara ätbart...


Så långt har jag inte kommit än... men jag har några datum som jag vill ha uppnått något lite iaf. Den 22/11 ska vi med Husses jobbgrupp på julgala med hotellövernattning, jag skulle ha vilja SKA klara 5 kg till dess.. och ca 10kg till jul..


Hukar er latmaskar nu kommer jag!!



  

Av tesse - 13 oktober 2014 10:30

Dags att än en gång ta tag i denna neråtvändande sprial...Nu är det kris!!

Kilona lägger sig på hög, värken ökar och orken tryter. Sockermonstret har totalt tagit över min kropp.. suck...


Alltså hur gör man för att lyckas, jo Aoch O är att man lägger upp en plan...

Så här är min:

  • KOST: köra LCHF, max 10 gr kolhydrater/vardag, 15gr/ lör-sön. och max 1500 kcal. köra periodiskfasta 16:8. Dricka 2 L vatten.

verktyg: Lifesum och matvåg.


  • Motion:10.000 steg/dag. Varannan dag pulshöjande. 1gg/v styrka på gym eller tabatapass.

verktyg: stegräknare och Runkeeper.


motivation: tänka ut en målbild, delmål och belöningar, väga och mäta med måttband.
 
Det ser så enkelt ut men ack så svårt. NU kör VI!!
Av tesse - 5 oktober 2014 21:25

Jag ska göra mitt bäata för att skaka liv i den här bloggen igen... så välkommen åter...

Ovido - Quiz & Flashcards