Ett steg i taget

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Plan A

Av tesse - 13 oktober 2014 10:30

Dags att än en gång ta tag i denna neråtvändande sprial...Nu är det kris!!

Kilona lägger sig på hög, värken ökar och orken tryter. Sockermonstret har totalt tagit över min kropp.. suck...


Alltså hur gör man för att lyckas, jo Aoch O är att man lägger upp en plan...

Så här är min:

  • KOST: köra LCHF, max 10 gr kolhydrater/vardag, 15gr/ lör-sön. och max 1500 kcal. köra periodiskfasta 16:8. Dricka 2 L vatten.

verktyg: Lifesum och matvåg.


  • Motion:10.000 steg/dag. Varannan dag pulshöjande. 1gg/v styrka på gym eller tabatapass.

verktyg: stegräknare och Runkeeper.


motivation: tänka ut en målbild, delmål och belöningar, väga och mäta med måttband.
 
Det ser så enkelt ut men ack så svårt. NU kör VI!!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tesse - 10 mars 2016 22:30


Dags att skaka liv i detta hörn i c˙berrymden, jag vill ju så mycket...    Jag är less på att stå och stampa, Jag är mitt i livet och kommer igenstans, jag står frustrerad och blir arg och framför allt avundsjuk på de som klarar av att leva so...

Av tesse - 24 november 2015 22:03


Hejsan hoppsan, fick helt oväntat frågan om biobesök på whatsap'en och såklart hängde jag och Husse på.. "Vi såg en underbar jävla jul".. En klart sevärd film, älskar Robert Gustafsson och för att inte tala om Maria Lundqvist (Sally) ... Mycket ...

Av tesse - 24 november 2015 09:17

JA, vad har jag gett min in på egentligen... Jo jag ska vara sockerfri i 30 dagar  från 23/11-22/12, jag behöver detta eftersom vikten skenar uppåt och matrutinerna gått åt pipsvängen... jag är konstant trött och energilös och måste fylla på med snab...

Av tesse - 24 november 2015 08:47


1:a dagen i denna utmaning att vara sockerfri i 30 dagar gick förvånadsvärt lätt... Jag var dessutom ledig och hade lite adventsstök på schemat. Så alla steg syntes tyvär inte på räknaren men 8675 steg och en PW/lufs i -12 gr senare på kvällen i må...

Av tesse - 23 november 2015 11:18


Jag vet inte varför jag inte klarar av att hålla liv i blogggen, hålla den i gång, jag vill ju.. Vill ju dock lika mycket  som förrut att klara av: att springa5 km. gå ner till normalvikt. få magen att må bra.  Mycket har hänt, sedan si...

Ovido - Quiz & Flashcards